Leírás

2014 szeptember óta Angliában - tapasztalataim, amik talán hasznosak lesznek valakinek

Friss topikok

  • braindamage: @the.man: Igen, én is nézegettem mostanában, hogy több bank is fizetne azért, hogy az ember hozzáj... (2015.04.01. 13:44) Bankszámla

Internet vezetéken

2015.01.23. 15:57 braindamage

Legutóbb arról írtam, hogy a giffgaff korlátlan internetes csomagja nem engedi a más eszközökre való megosztást. Találtam olyan Android alkalmazást, ami trükközik valahogy a szolgáltató "tethering" érzékelésével, de rizikósnak találtam és nem akartam, hogy akár egy napra is letiltsanak. Így legközelebb olyan 30 napos csomagot választottam, ami engedi a megosztást, hátránya, hogy 5 GB adatkorlátos volt.

Ezzel kihúztam még egy hónapot, de hiányzott a korlátlan net, ezért elhatároztam, hogy kötök egy éves szerződést vezetékes internetre. A döntésben sokat segített a broadbandchoices árösszehasonlító oldala. (Van még több ilyen, pl. uswitch, broadband, moneysupermarket). Nem akartam sokat költeni, a nyertes a plus.net ADSL elérése lett. A letöltési sebessége 14 MB, azaz kb. 1,8 Mbps, akciós áron egy évig 1,99 font az internet havidíja, viszont ehhez még hozzájön a vonalbérlés, ami 15,95, tehát összesen 17,94 fontba kerül havonta. Szerencsésen egy dupla akciót fogtam ki, és egy hónap után postán kaptam egy 75 fontról szóló cashback csekket is, magyarul fizettek nekem 75 fontot csekk formájában. Az első hónapban 6 font pluszba került, hogy postázzák az ingyenes routert, ami egy Technicolor TG582n, az online szerződéskötéstől számítva 1,5-2 hét volt, mire átvették egy másik szolgáltatótól a vonalat és aktiválták a net elérést. Ha olyan helyen laknék, ahol nincs telefonvonal kiépítve, plusz 40 font lett volna ennek a munkadíja.

A vonalbérlést (line rental) a legtöbb internetszolgáltatónál azért kell fizetni, mert az infrastruktúra a BT (korábban British Telecommunications) tulajdonában van, az ISP-k bérlik ezeket a vonalakat és persze áthárítják a fogyasztókra. Már nem költöm el a mobilomra feltöltött egyenleget 30 napos csomagokra a mobilnet miatt, ha sürgősen szükségem lenne az internetre, 20p-ért kapok egy napra 20 Mb felhasználást.

A bejegyzés trackback címe:

https://otora.blog.hu/api/trackback/id/tr737336610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása