Leírás

2014 szeptember óta Angliában - tapasztalataim, amik talán hasznosak lesznek valakinek

Friss topikok

  • braindamage: @the.man: Igen, én is nézegettem mostanában, hogy több bank is fizetne azért, hogy az ember hozzáj... (2015.04.01. 13:44) Bankszámla

Internet, telefon, mobilnet

2014.09.20. 20:20 braindamage

Érkezés után igény lehet internetelérésre, ami ha nincs a szálláson bekötve, valahogyan módot kell találni. A legolcsóbb megoldás egy ingyenes Wi-Fi hotspot keresése a nagyobb üzletsorok, bevásárlóközpontok környékén. Aki már használt Magyarországon InterCity vonaton vagy plázában wifit, annak nem lesz újdonság, hogy böngészés előtt van egy bejelentkező oldal, ahol el kell fogadni a felhasználási feltételeket. Itt van, amelyik reklám vagy statisztikai célból nevet és email címet is kér, de van, amelyik telefonszámot, mert oda küldi el a belépéshez szükséges jelszót SMS-ben.

Az egyik legfontosabb dolog, hogy minél hamarabb legyen egy angol telefonszámunk. Nem csak a roaming hívásfogadás magas díja miatt, hanem mert több hivatalos helyen is meg kell adni a telefonszámunkat és nem biztos, hogy elfogadnak külföldi telefonszámot. Ha el is fogadják, a későbbi változtatás után megint lehet járkálni és intézkedni.
Vettem egy olcsó független Nokiát (ebbe kerül az otthoni SIM), ahhoz adtak egy feltöltős SIM kártyát (itteni nevén PAYG, pay as you go). A giffgaff nevű szolgáltatót választottam, ami az O2 hálózatát használja (ahogyan otthon a Tesco a Telenorét). Ez a SIM kártya ingyenes és 5 font kredit jár mellé, de először aktiválni kell. Ehhez venni kell egy feltöltő kódot (voucher vagy top-up), ezt egy sarki kisboltban beszereztem 15 fontért, egy sima blokkot kaptam, rajta a kóddal. Regisztráltam egy fiókot a giffgaff.com oldalon, a kártya melletti kód és a feltöltő számsor segítségével online aktiváltam a SIM kártyát és lett 20 font felhasználható kredit a fiókomon. SMS-ben megkaptam a telefonszámom, de ezt a neten is meg lehet nézni a regisztrált fiókban, és van mobil app is a fiókmenedzselésre.

A tarifája tűrhető, más giffgaff számokra ingyenes a hívás, az sms és videohívás, máshova 10p a percdíj, az sms 6p, a mobilnet 20p naponta (max 20MB). De lehetőség van a feltöltött kreditet beváltani csomagokra, amit ennél a cégnél goodiebag-nek neveznek. Én a 12 fontos csomagot választottam, ami 30 napig érvényes és ezeket tartalmazza: 250 perc belföldi hívás, korlátlan sms, korlátlan internet. Így lényegében 12 font havidíjért 4,8p percdíj (250 percig), ingyen sms és internet jár. Még annyit kellet csinálni, hogy be kellett állítani a telefonon egy új hozzáférési pontot (APN) a mobilnethez. Pár nap múlva sajnos kiderült, hogy a szolgáltató nem engedi a korlátlatlan netet megosztani, így egy hónap múlva vagy csomagot vagy céget váltok.

Laptophoz lehet venni 3G/4G USB modemet, ezeket SIM kártyával együtt árulják mindenhol, ugyanúgy fel kell tölteni havonta a használathoz. Egyszerűbb és olcsóbb okostelefonról megosztani a netet, persze ha a felhasználói feltételek megengedik.

A bejegyzés trackback címe:

https://otora.blog.hu/api/trackback/id/tr46715437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása